Tiden bara rullar...

Idag är det söndag och nästa helg är det redan oktober!! Tiden går så himla fort.. Och det är ju positivt iof :) Har haft frihelg och det har vart underbart! Så idag ska jag försöka vara lite produktiv, packa ner onödiga saker i lådor och så, för nästa helg ska jag flytta in hos lina :) den stackarn. Va dessutom och prata med dom om skatten och jag ska troligtvis få igen mellan 6-8000 från den restskatt jag betalt in och det känns grymt gött, som svensk de två första åren får man ett procentavdrag på 10 %.. Allt detta har jag fått en läxa om att man alltid ska läsa igenom och ha koll på papper och allt annat viktigt.. Men ja fråga vad jag egentligen skulle skattat och då sa hon runt 30 %, det är bara fyra procent ifrån det jag haft.. Menmen nu ska väl det lösa sig ganska bra förhoppningsvis :)

Jag kom på att jag har en sida på resedagboken.se mitt användarnamn är liisurt (ovanligt :P) Så där kommer jag nog uppdatera lite om resan :) Nästa vecka ska vi få in haj (håbrand) till fiskedisken, vår kontaktperson på leröy ska komma och visa hur vi får ut de fina filéstyckerna.. En haj på 70 kg, det kan bli spännande.. Det är egentligen förbjudet att fånga håbrand men detta var en bifångst så då var det tydligen okej :)

Idag är syrran på kurs i Göteborg :) Hoppas det är en bra kurs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0