3 jobbdagar kvar....

Idag är det lördag och jag har frihelg :) och det betyder ledigt lördag och söndag, sååå skönt! Sen är det bara jobb mån, tis, ons kvar! Sen hemresa..

Och nu ska jag berätta om den där sängen jag skulle hämta... Ringde massa biluthyrningsfirmor och inget ledigt, ringde maxitaxi.. Sen sa jag till ylva, vi får bära den i värsta fall.. Sen kommer höna som en räddare i nöden och han får låna jobbilen i helgen.. Så ska vi hämta sängen, jag va på väg ner till byn och han hem till mig :P så det var första tabben, det andra är att hon bor på 5:e våningen med smal gammal trapp. Och det va inte lätt att få ner sängen där, jag såg att höna tänkte, det här ska lisa få faan för :P Sen kom vi ner till bilen, och när vi putter in den så fattas det ca 10 cm, så dörrarna går inte att stänga.. Va fan gör man då? Taket gick inte att ha den på heller.. Vi stod där och tänkte, ringde taxi men de största va ute i fana och det är en bra bit utanför byn.. Sen stannar en stor ´bil framför oss, och jag går fram och frågar vart han ska och om han vill hjälpa oss, och han gör det!!! Så himla snällt, jag erbjöd honom 500 kr som tack för hjälpen men han ville inte ta emot dem :( sen fick vi in sängen i mitt nya rum.. Och jag hade glömt att säga att jag ´skulle komma så vi bara ramla in när thomas och en kompis till han va hemma :P

men nu har jag en säng, helt gratis! Är så glad över vilka snälla människor det finns :)

Nu ska jag på byn och träffa ylva.. Sen ska vi se semi-finalen i handbollen, hejja sverige!!


Så ser mitt nya rum ut, fast min säng och inget nattduksbord, får fixa några förvaringsgrejjer på ikea!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0