Førsta databeskøket på norsk mark..

Bussresan som tog ett dygn gick snabbare æn væntat, vi fastna dock i tullen påvæg in i norge så vi blev 30 minuter førsenade, en person blev kvar dær:P satt brevid en trevlig medelålderskvinna från ulricehamn så henne småsnacka jag med lite ibland.. I olso fick jag træffa min norska gutt ett litet tag, han med att åka hem till honom och va dær en timme innan det va dags att åka igen :( insåg då hur mycket jag saknat honom, speciellt hans smittande skratt.. Det va snø uppe på fjællet påvæg till bergen, blæ!! Sen fick jag vænta en timme på hyresværden, rummet va væl, hur ska man sæga, jag ær inte kræsen iaf.. Svenskarna som bor dær ær toppentrevliga.. Fanns inget tæcke så jag har sovit med vinterjacka och massa klæder på, men nu har jag skaffat mig ett tæcke från ikea :) så nu sover jag gott igen :) PÅ torsdagen nær jag kom gick jag till adeccos kontor, inførskaffa mig en toppenbra karta, anna och pappa! Ni vet en sån dær som ALLA hade i rom :D skitbra ær dom.. Kul att andra fråga mig vart saker låg och jag kunde sæga :P haha.. Fick sitta och vænta så jag brørja tjøta på en stackars kille som skulle dit på intervju.. Jag hør fasen inte vad dom sæger hær.. Dom pratar mer danska æn norska och det ær mitt størsta orosmoment.. Skratta så det eka inne på flygmatsproduktionen på min andra dag nær vi kolla førvånat på varandra :P haha.. Till jobben då, har fått jobba fyra av fem dagar och ska jobba imorrn med.. Två førsta dagarna va på gate gourmet, dær dom gjorde flygplansmat.. Sen søndag jobba jag inte vilket va fruktansvært segt, låg och læste och lyssna på musik hela dagen och gick promenader.. Sen igår och idag och imrrn jobbar jag i en stor mataffær som heter meny, står i charken dær.. Råka trilla før det var så halt på golvet, sjukt pinsamt, har fått ettrejællt blåmære på rumpstumpen min :P haha" Och på det andra jobbet så satte jag en grejje runt huvudet nær det egentligen skulle vara runt halsen, mærks att jag ær ny hær iaf :P

Hoppas alla ni har det bra hemma iaf :) Jag har det bra hær.. Va jobbigt en kvæll så jag græt lite då kændes det mycket bættre :) De 19:e kommer JULIA ;D och josefin och patrick, ska bli så roligt och mysigt nær dom kommer och vi alla kan bo tillsammans.. Staden ær riktigt fin och man uppskattar mycket mer nær solen lyser hær eftersom det regnar større delen. Saknar dock min høstjacka :( och julia, vill du ta med førsta delen av min sex and the city box? Ångra att jag aldrig køpte en dator innan jag åkte hit.. Måste skaffa ett annat mobilgrejjs med så jag har råd att svara nær folk hemifrån ringer och sms:ar.. Va på skattekontoret idag och fixa skattekort.. Ska kika vart friskis ligger imorrn med :)

Och ni ska se på det jobbet jag ska vara nu på framtill jul, dom gør typ korvarna och sånt sjælva dær och styckar djuren så det finns massa stora køttstyckare i olika rum :D perfekt før att gøra skræckfilm dær ^^ høhø.. Men alla dær va riktigt trevliga och hjælpsamma.. Va en gøteborgare som jobba før adecco dær med.. Han hade vart  hær i ca 1 och 1/2 vecka.. Så han hade fått vara på lite olika stællen han med.. Gøtt nær det finns lite andra svenskar man kan snacka med och førstå vad dom sæger.. Bra att det finns dom som pratar engelska också, får man bættra på den lite.. Jaja, nu ska jag gå till busstationen, får se om jag væntar till halv eller om jag tar den tidiga och går runt dær borta lite.. Jag bor førresten mitt i stan så det ær næra till allt så det ær riktigt skønt :) ska førsøka uppdatera nån gång per vecka om inte oftare! Saknar er dær hemma, men ska dela med er av mina toppar och bottar hær borta i bergen :)

Puss&Kram Lisa



Kommentarer
Postat av: Sis

Hej gumman! Skönt att få höra att du har de bra! =) Låter nice att du har jobb fram till jul nu då? Så kan du komma hem innan du börjar på nästa jobb ; ) Kan du ju ta med en stoppad korv hem till julbordet haha : ) Miss you sis! Puss

2009-10-06 @ 21:52:11
Postat av: Josefin

Skönt att höra att du trivs bra! Jag vet, det är skitsvårt att förstå deras konstiga dialekt, men man vänjer sig lite efter ett tag... Vad skönt att du fått fast jobb! Vart ligger det? Jag tror det blir att vi tar med två datorer, så de kan vi ju använda allihop :) Har frågat om det finns internet i lägenheten, hoppas! Ha det gott nu så ses vi snart! Kramar

2009-10-08 @ 16:16:43
Postat av: Matto

Heeeej tjejen!! Härligt att höra att det flyter på där borta måste jag säga, efter några rader vänjde man sig med dina konstiga bokstäver, haha :P Ha det toppen nu! Ta hand om dig! :D Du kommer i april typ va? :) Puss <3

2009-10-11 @ 16:43:34
URL: http://mave.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0