Nu jävlar ska ni få läsa!

Jag har kommit på en sak, när jag har gjort riktigt roliga saker bloggar jag inte, vilket är oerhört dumt och taskigt mot de få läsare jag har, så det ska bli ändring på det.. Ska skriva lite vad jag gjorde på lovet om det är någon som är intresserad..


Fre 6/2 - Lovet började och min lilla egna pingla marre fyllde 19 år, stort grattis =) På kvällen bar det av till mariestad för att fira, dom gick ut på kvällen sen, vi firade med tårta och födelsedagssången på youtube, två gånger ;P haha.. Sen skjutsade jag dom till björnes och sen tog jag bilen hem, men först en sväng förbi lisa, för jag min klant kom på att jag ville ha en weekend väska så räddaren i nöden blev lisas lillebror J..


Lör 7/2 - Idag bar det av till stockholm med mina töser, matilda & frida! Efter en tågresa på ca fyra timmr va vi framme och vilsna som vi var bestämde vi direkt att vi skulle fråga om hjälp och dom visste inte att det låg ett hostel på den gatan vi sa så då börja vi bli riktigt osäkra.. För tisdagen samma vecka hade vi ingenstans att bo :P men så hade dom hittat det här stället, men vi hade inte sett några bilder eller nått. Men det visade sig att det bara låg en station med tunnelbanan från centralstation vilket var gött.. Vi köpte ett tredygnskort för 120 kr! Sjukt bra, då fick vi åka hur mycket buss och tunnelbana vi ville!


Sen till slut kom vi till hostelet, det hette lodge 23. Det va riktigt mysigt och vi hamnade i ett rum med sex våningsängar ^^ så vi sov med tolv andra, vilket var ganska skojj, förutom första natten då det var en jävel som snarka så otroligt högt! Och så var det några andra som ägnade sig åt lite aktiviteter som vi helst inte ville höra!


Vi gick ut och käka på ett taco ställe och sen åkte vi tillbaka till hostelet för att se på melodifestivalen.. Vi skulle sitta i matsalen, men där festade folk för fullt så där kunde vi inte vara, så provade vi datorerna men så fanns det inget ljud så vi började ge upp hoppet, men då såg vi en dator på en torktumlare i allrummet så vi satte oss ca en meter ifrån tv:n och såg ut som tre söta nördiga svenskar ^^ (kan meddela att vi var de ända svenskarna på hostelet, så vi fick prata engelska hela tiden :P) Det va då vi börja tjöta med italienarna, så det blev inte mkt tv-tittande.. Så vi satt uppe till två och tjöta med dom och ett par fransmän, vi hade riktigt trevligt!


 

Sön 8/2 - Denna morgon fick vi ingen frukost för det va nån jävel som snott våran räkost tub så vi hade inget pålägg.. Så vi tog ett snabbmål på centralen istället.. För sen åkte vi ner till frihamnen för att kolla på inspelningen av singing bee =) Det va riktigt trevligt förutom att vi stod en timme utomhus och frös.. Det tråkiga är att vi inte vet när det kommer sändas, för då måste man sitta som en igel framför tv:n för att se om man ser sig själv ^^

Sen åkte vi tillbaka till hostlet, för på morgonen hade vi frågat fransmännen om de ville följa med ut och käka. Så vi hämta dom och sen åkte vi till kungshallen och käkade jättegod mat..


Sen på väg därifrån så hände en sjukt lustig sak.. Frida hittar en hundralapp på marken, sen går vi lite till så hittar hon en till och sen en femtiolapp, sen hittar jag en hundralapp och sen frida en till :P hahah så det var värsta pengaregnet! Vi skulle ut och ta några drinkar men hitta inget bra ställe så vi åkte till Stureplan och gick in på ett jättemysigt ställe som hette Fridays, fast vi fick inte beställa eftersom vi inte va 20 så vi gick vidare, så hamna vi på ett annat ställe där vi tog lite att dricka och bara tjöta..


  

Mån 9/2 - Idag gick vi upp och köpte räkost istället och jag o matilda fatta inte att det va rusningstrafik ute, så vi hoppade ut i pyjamas och såg allt folk :P haha.. Nötter vi är! Sen gick vi runt i affärer hela dagen och shoppa lite grann =) Trevligaste butikspersonal hade iaf carlings, otroligt trevliga och hjälpsamma! Sen köpte vi med massa godsaker på tåget hem.. Jag åt konstant i fyra timmar på hemvägen :P haha, jösses va vi skratta åt det. Sen körde vi lite mimtävlingar. Matilda lät mig lyssna på världens vidrigaste grejj, måste skaffa det på något sätt, kan dock inte berätta va det var!


   


Tis 10/2 - Denna dag hjälpte jag julia och hennes pappa att pressa hö, fick placera höbitarna i vagnen. Sen på kvällen träna jag kibox med matilda, hade då inte tränat på ca tre-fyra veckor eftersom jag vart sjuk och haft problem med halsen..


Ons 11/2 - Hade en sån otroligt go träningsvärk från gårdagen, i mage, ben, armar, axlar, allt du kan tänka dig :P Dagen tillbringades i götet för att hälsa på linus.. Det var jag, marre, matilda och calle som hälsa på.. Vi gjorde världens godaste spaghetti och köttfärssås!




Tors 12/2 - Hämtade syrran i falköping idag, sen käka vi ute och gick en sväng på stan.. Det var ganska trevligt faktiskt. Antingen är vi skitsura på varann eller jätteglada :P Inget mellanting.. Så köpte vi bebiskläder till vårt andra kusinbarn ^^ det blev en hane! Så vi köpte jättegulliga jeans och en vit piketröja med blå ränder och lite annat smått och gott..

På kvällen blev det fest i skövde med förfest hos emma.. Var riktigt, träffade riktigt nice folk på bussen, två från dlg! Har dock inte sett dom i skolan än L men vi har nog aldrig vart så kissenödiga som på bussen :P


   

Fre 13/2 - Efter ca fyra timmars sömn var det upp igen efter en övernattning hos julia så bar det av till lidköping för snack med spana in.. Sen käkade jag på milano med pappa J och sen träffade jag mamma och vi hade nog världens tokigaste tur på stan.. Hände massa skojj och flummigt.. Mamma glömde tex sin plånbok på toa som en snäll jävel lämnat in på polisstation, så medans mamma handlade skulle jag hämta ut den. Så tänkte jag skita i att lägga i pengar för det skulle ju gå snabbt där inne.. Så springer jag nästan in i två lapplisor och jag bara, HEEEEEEJ! Är ni lapplisor?! Jo det är så att jag parkerat babben där borta (pekar på min bil) jag hitta ingen biljettautomat (som var till viss del sant tills jag såg den :P) oj nu ser jag den, men är det okej om jag bara springer in på polisstationen för den är nämligen så att.. blabla, Så tjöta jag på som fan, så dom lät mig slippa ^^  Lucky me!


På kvällen var vi på bowlinghallen, innan var vi med några kompisar.. Det var riktigt kul på bowlinghallen, marre var en fröjd att se.. Sen blev vi attackerade av "huset" Vi spelade även biljard och så träffa vi linus filuren där J Tjötade även lite med brorsans gamla kompisar som alltid råkar vara där när jag är där ^^ men det är ju trevligt det.. (kul att en är sjukt snygg, trök att han har tjej dock, höhö)


Fan va mycket jag skriver, ingen kommer orka läsa det här :P



Lör 14/2 - Troligtvis årets mest överskattade dag, kanske just för att jag är singel, men vem vet :P Började dagen med att jobba iaf.. Sen på kvällen hade jag och marre en riktigt skön myskväll, med käk, film och tjöt! Otroligt gött!


Sön 15/2 - Hälsade på kusinbarnet, fick hålla bägge två ^^ dom är så söta så att man nästan vill käka upp dom!



Fan nu orkar jag inte skriva mer, ska duscha och sen gå och lägga mig så nu säger jag tack och hej!

En sak till, har för övrigt skrivit ett inlägg på gymf:s blogg och sagt att jag vill ha studentfest.. Hoppas dom är på idén!


God natt!


Lite bilder från sportlovsveckan!




 


Kommentarer
Postat av: B1

Det var ett redigt inlägg! ;) Slår nog nästan alla mina tidigare superlånga inlägg^^

Mer sånt här! jag orkar alltid läsa vet du :P

2009-02-19 @ 19:26:17
URL: http://lesalisa.blogg.se/
Postat av: Matilda

jag har läst o allt är väl bara underbat. stockholm var kanon :D och det med lapplisorna är ju iskallt ;) hehe. "jo det är så att jag har parkerat babben..." :D skrattar när jag läser det.

jaså, ki-boxen gav super starka lisa träningsvärk :P GÖÖÖTTT!

2009-02-21 @ 23:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0