Idag är det en dag...

Idag är jag jobblös, vad gör en lisa kan man fråga sig då :/ hmm.. En deppig dag skulle jag säkert bara legat o kollat på film men det mår man ju inte bättre av.. Men så började dagen, låg och kolla film och tyckte synd om mig själv.. Sms:a adecco och fråga om de hade något, men då skulle dom ringa sa dom.. Efter det sökte jag ett jobb i en meny butik.. Sen satte jag igång och städa hela lägenheten :) duktiga mig! Gjorde lite pannkakor först, mm så gott.. Både dammsög och torka golven :D det du mamma! Här nere ser du hur lägenheten ser ut också.. Sen vid halv två ringde mobilen och jag hoppades på jobb, men istället var det ifrån det jobbet jag sökte nu på förmiddagen.. Ska dit på intervju imorrn kl halv ett.. Sen kollade jag nav (norges motsvarighet till arbetsförmedlingen) igen och då hade ett 7eleven jobb kommit upp och det var den butiken som ligger fem minuter där vi bor, så jag gick dit och lämna in ett cv :) kvällsjobb vore ju inte fel.. Sen köpte jag toalettpapper och en deo.. Och nu ligger jag och läser reklam i sängen.. Älskar reklam i december, all mysig reklam med massa julikul på..

En annan grejj som är rätt fascinerande är att det ända ordet det finns c i är service.. Det finns verkligen ingen annanstans.. En annan grejj som är riktigt förvirrande är när det står trykk på dörrar och det betyder att man ska dra.. Helt omvänt :S dumma norskar ;P haha! Jag gör fel varje gång..

I lördags såg vi paranornormal activity, till en början tyckte jag den va dålig men sen blev den riktigt läskig och bra... Ville inte ha nere fötterna på golvet :P jag o jossan satt och kika fram bakom en filt :P






























Kommentarer
Postat av: Emelie

åh vad mysigt ni ser ut att ha det :D riktigt fin lägenhet ju. Och hoppas du får det där jobbet på 7eleven, skönt med ett jobb i närheten ju (: saknar dig! pussar&kramar

2009-12-07 @ 16:45:32
URL: http://tankarnasomsnurrar.blogg.se/
Postat av: Mamma o Anette

Sitter här hos Anette o läser din o julias bloggar. Vi skrattar o gråter om vartannat. Vi har ont i armen efter sprutan,men det är bättre än grisfeber. Vi längtar efter er men nu kommer ni ju snart hem till era ömma mödrar,,, pussar o kramar i massor...

2009-12-08 @ 18:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0