13:e December, Lucia...

Idag är det en mysig dag, söndag, tredje advent (herregudars va tiden går snabbt) och lucia.. Måste nog kolla på ett klipp från morgonens luciatåg.. Dagens rim va sött, mot kylan är mössan det bästa man kan ha, därför vill lucian ha luvan kvar.. Mysigt.. Igår jobbade jag på sletten, va helt okej.. Inte riktigt en sådan kalasdag som i fredags, men sen var det en kund som sa ha det bra, Lisa! Jag bara, vaa? Läskigt, sen kom jag på att jag hade namnskylt :P haha.. Sen råka jag va i närheten av ostdisken och jag fick hjälpa en kund, sen va det en till som ville ha hjälp så där fastna jag ett tag :P tossigt.. Sen var det en som sa att svenskarna hade kommit på frörsta och andra plats i skidskytte :d kul att diskutera lite sport :)  Sen när jag kom ut efter jobbet var det så man ville skrika, Hej mitt vinterland!! Det var magiskt.. Så arg att jag inte hade kamera, men jag tog ett som jag har i mitt huvud... Men jag kan förklara hur det såg ut.. Jag kom ut och då var det frost så att det såg ut som snö, sen höll solen på att gå ner så det lös på molnen så hela himlen va rosa/orange.. Såg fantastiskt ut.. Sen gick jag & julia och hälsa på jossan på hennes jobb (fiket) där tog vi en glass, musigt..

Idag blir det mysdag.. Jag o julia ska till åsane storsenter och gå till gina för jag har sett en musig klänning där, men dom lär väl inte ha den.. Men värt att kolla.. Sen ska vi åka till josefins jobb vid fyratiden :) trevligt.. Sen blir det tända ljus och se dagens avsnitt av sunes jul :) och jag ska nog se luftslottet som sprängdes.. Ingen ville se den på bio så vi ska se den hemma ist.. Nu ska jag gå och byta om.. Kanske skriver ikväll med.. Kyss!

Denna ska vi leta efter, mm mumma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0