Min värsta bilresa hem från stan...

Tillbringade eftermiddagen på stan, lämna ifrån mig min älskade klocka som ska bli lagad också... Efter det åkte jag till syrrans lägenhet och fixa med lite kort, sen kolla jag på greys.. Sen kom tösabeten hem så vi gick ut på en liten powerwalk ;D fast vi gick in en sväng på rydéns.. Syrran hade sett en stickad tröja där som hon ville köpa och jag själv fann mig en fin tunika.. Sen kikade vi lite på sex and the city innan jag åkte hem och det var då det hände.. Klockan var 21.35 när jag lämnade syrrans lägenhet, när jag kommit till andra rödljuset ser jag något svart där uppe där man fäller ner den där grejjen och där sitter en gigantisk spindel och jag drabbas av panik!! Får köra med skräck till första bäsa parkeringsficka.. Ut ur bilen fort som bara den.. Jag bara hoppa upp och ner och darrade.. Leta fram ett papper, spindeln skulle dö! Men även fast jag tryckte hårt dog den inte.. Senkröp den in under den där grejjen så jag var tvungen att fälla ner den.. och sen trillar spindelsatan ner mellan sätena och medan jag gör allt det här storgråter jag.. Ringde till mamma för att få hjälp vad jag skulle göra men hon tyckte jag va löjlig men vad spelar det för roll.. Sen fick jag ringa syrran, hon ville inte komma, ringde anna som inte bor långt därifrån och hon svara inte.. Och ingen ficklampa hade jag, sen såg jag den otäcka linan och då tog jag mitt paraply och då kröp den fram så tog jag alla krafter jag hade och tryckte med pappret, då fick jag tag på den.. Grät hela vägen hem.. Ni får gärna tycka jag är löjlig men det var verkligen hur äcklig som helst... Om den hade trillat ner på mig hade jag säkert kört av vägen..

Jag ryser av bara tanken... Kommer säkert drabbas av mardrömmar inatt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0