Hemkommen efter en helg i Göteborg...

Tiden går så fort när man har roligt... Helgen har bara rusat förbi, kändes som det var några timmar sen jag satt och var nervös inför helgen och helgen var över förväntan :) Jag & Calle åkte iväg med tågen på lördag morgon.. Efter lite velande så hittade vi busshållsplatsen och där träffar vi en kille från luleå som också skulle vara med på kongressen.. Kändes lite tungt att sitta inomhus när det var sånt strålande väder... Vi kka middag när vi kom dit, var några som va riktiga torrbollar och någar små lustigkurrar.. Eftermiddagens aktivter va en föreläsning av en mycket duktig kille från riksgälden som hette paul.. Efter det presenterade alla sig och sen prata nordent och efter det var det kongress och i slutet blev det en het diskussion vilket var ett nöje att lyssna på.. Några från jönköping hade lämnat in en motion..

Sen på kvällen var det middag och klädseln stod det kavaj, jag körde på kjol och linne och calle hade jeans, skjorta och kavaj.. När vi kommer ner ser vi kilalrna har helkostym och tjejerna svarta finklänningar så vi tog hissen upp och calla bytte byxor och jag fick se ut som jag gjorde :P Först var det lite mingel sen skulle vi sätta oss till bords.. Det var bordsplacering, hamnade brevid en kille som var lustigkurren nummer ett och en kille från stockholm och så var det lite göteborgare och helsningborgare också... Maten smaka bra och det var en massa tal och sånger ;D Skrattade som bare den.. Vid elva tiden var middagen färdig och större delen av alla åkte ner till avenyn och lounge. Vi hade en kareoketaxi ^^ Stället var riktigt fräscht, en av killarna kände dom som jobbade där så dom hade sagt till att det var några under 20, så alla kom in fastän det var 23 där :) Jag hade riktigt roligt där inne.. Halv fyra tog vi en taxi hem..

När vi satt och åt sa "lustigkurren" (glömt av namnet :P) det var så roligt när du var uppe och presentera dig, för du sa, Hej jag heter Lisa Johansson och jag kommer från lischöping... Alltså med världens västgötska... Vi skratta gott ått det :P

Efter tre timmars sömn så var det dags att gå upp, sängen var otroligt god :) Delade rum med en tjej från västerås.. Sen var det frukost och lite föreläsningar.. Sen var det dags att åka hem.. Hade en grymt kul helg, synd att man glömde badkläder för det fanns en grymt fin pool :) Ska se om jag kan få tag i lite bilder från helgen, jag tog tyvärr inga :S

Jag var sjukt trött på vägen hem, sov större delen av tågresan hem... Näsan är täppt som bara den pga av all pollen.. Ska lägga mig tidigt idag.. Nu ska jag gå en promenad med matilda :)

Kommentarer
Postat av: johanna

vad kul det låter? :) vad gjorde ni på kongressen?, eller vart ni nu var? :)

2009-04-28 @ 10:54:54
URL: http://johannarichardsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0