Dagen har vart himmel och helvete i en salig blandning...

Ja, den här dagen kan man både älska och hata.. Dagen började med att jag möttes upp av marre så givk vi till tandregleringen tillsammans eftersom vi fått tider efter varandra lustigt nog.. Sista gången jag var där nu :( Sen gick jag till hårsmedjan och hair hos anna och fixade utväxten (äntligen) och klippte mig,, Var dock otroligt stressad eftersom vi skulle börja filma och det vid halv ett och jag kom till skolan ca 13.. Men det gick hyffsat bra, johan fick agera ist för emilia som skulle på lektion.. Eftersom vi inte hinnit käka nån av oss tog vi en macka nere i cafeterian och där hade alla byggtreor samlats ^^ såg rätt roligt ut :)

Sen skulle vi lägga över filmen på datorn, och på de bärbara fanns det inte det uttaget vi behövde och på dom det fanns på gick det inte att logga in på, så efter många frustrerande försök så blir jag skitförbannad och irriterad,, Slutar med att vi åker hem till marre och lägger över filmen, samtdigt ringer rasmus och tjötar hål i huvudet på mig om att vi måste ha folk till dagens aktieträff med skatteverket.. jag hatar att tjata på folk och ingen nappar.. Så det fick mitt humör att rasa ännu mer...  Inte nog med det, när vi skulle åka bussen från torget så satt vi i busskuren, sen kom majåkersbussen och vi ställde oss upp och gick fram, bussen stannade och vi gick på och då säger hon som kör att hon inte skulle stannat om det inte vart en som gick av. För det syntes tydligen inte att vi skulle med.. Vad fan skulle vi gjort?! Hoppat på bussen eller? Sen när vi skulle ner till stan från majåker så kör hon igen och då tar vi några rejäla kliv framåt, tur att hon tog det med en gnutta humor...

Det som gjorde dagen härlig trots allt var:
* Det otroligt härliga vädret! Vi välkomnar våren.
* Min goa träningsvärk
* En klasskompis till matilda och frida, roligare och sjukare person får man leta efter
* Träffat matilda och frida (det var inte igår)
* Incidenten när jag skulle köpa min smörgås och smaskis..
Som vi alla vet har dom i cafetrian inte hissen helt uppe om man kan uttrycka det så.. Så när jag skulle köpa så frågade jag henne vad en smaskis kosta så sa hon..
- Det heter SMAKIS!!!!
- Den kostar fem säger lisa och emilia pekar och säger:
- Det står ju där
- KAN du inte LÄSAAAAA eller?! Är du blin eller? säger hon i cafetrian, SKAFFA glasögon.... eller linser
Då kommer lisa med kommentaren, men lisa du har ju både haft glasögon och linser..

Okej, det här lät inte så kul men det var asroligt!

Aktiegrejjen var väl ingen höjdare men nu vet jag hur man deklarerar iaf och det är ju toppen :) Sen gick jag till syrrans nya lägenhet, där var mamma och anna också :) Den va fin! Sen åkte vi hemåt och då såg man att våren var kommen för i en utav trädgårdarna spelades det fotboll och det var fullt med liv :)

Nu ska jag sova och ladda inför morgondagen.. När skolan är slut imorrn kommer jag studsa av glädje för då är det loooov och feeeest som gäller! Gött att jag inte ska jobba i helgen för då slipper jag ställa klockan på lördag morgon!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0