Karnevalen <3

Så var det dagen man väntat på i ett års tid.. Ettans näst roligaste dag, efter invigningen på sjölunda :P fast det kanske va bättre.. Jag vet inte.. Full av förväntan cykla jag iväg med bussen med min fullproppade väska =).. Träffa lisa på bussen och vi bestämde att vi skulle till amira o droppa av väskorna, för dom va inte nådiga, fy bövelen va tungt det va, stackars axel :( Sen gick vi iväg till skolan, där möttes vi av marre som va överlycklig för hon klarat matteprovet och fick sitt g i matten, bra marre =) så glad för din skull (haha äkta maria kommenatar :P)  Sen hade vi företagsekonomi och hela klassen va bara såå okonscentrerade så yngve gav upp.. Munnarna gick i ett, alla va helt spralliga, det är bara SP2A i ett nötskal ^^ Så skulle vi bestämma vilka pizzor vi skulle ha med och det va inte det lättaste, yngve satt bara brevid o skrattade :P Sen hade vi som inte slutat företagsekonomi.. Där redovisade endel, jag hade redan gjort det i förra veckan, men jag lämnade in mina uppdrag och om dom är bra så får jag mvg i information& layout, jippie =) Anna o anton fick det med =) lisa vet inte än..

Sen gick vi till amira hämtade sakerna o sen travade vi iväg hem till emila så käkade vi o fixade musiken och gjorde iordning oss =) geischor o ninjor va vi =) Vi blev riktigt grymma faktiskt ;) Sen gick vi på gågatan till rudenplan med vår musik.. Man fick  endel uppmärksamhet :P Sen när vi kom fram, travade vi mest runt o kollade va alla andra va =) Träffa mkt folk! Älskar sånt <3 Sen skulle jag o lisa springa in o gå på toa, då springer vi fram till yngve och han bara kollar konstigt på oss, så efter en stund ser han att det va vi ;P haha.. Så neg vi o han bara skratta :P Sen kom pappa in bland allt folk o skulle ta kort ;P just då spiller nån dricka på mig eller spruta vatten.. Precis som förra året, haha.. Sen travade vi runt i karnevalen, riktigt kul :) fast det kändes som om det var mer folk förra året som tittade.. Men jag kände igen mer folk i år, kan bero på att jag kollade mer, det gjorde jag inte förra året :P Fick dra vagnen i början med, fast sen va det jobbigt då överlämna jag det till några andra :P haha,,

Vi gick lite längre än förra året, vi gick längs allén, det va lite skojjsigt.. Sen försvann alla.. Så hitta jag dom så gick vi till emilia o sen amiras lägenhet, duschade, tredje gången med schampo var allt det svarta i håret borta :P hhah.. Sen gjorde vi iordning oss inför kvällen, sena som vi var började vi gå mot frida som bodde borta vid milano, vi kom dit vid halv tio, då hade alla andra vart där i 2 timmar redan :P haha.. Fint folk kommer sent ;P Sen festade vi o dansa o tjöta med klassen, va underbart trevligt, älskar min klass!! Så spelade vi fotboll med grannarna, några killar som va 11-12 år kanske.. Vi vann ^^ haha.. Fridas hus va perfekt att ha fest i.. Uteplatsen va snygg o stor gräsmatta :)några killar från andra klaser kom för dom ville inte vara på deras klassfester, vi är väkl en sån rolig klass =) Blev lite för mkt för vissa, en fick vi skjutsa hem men vi andra började trava iväg till hangaren =) Tog sin lilla tid men vi hade kul på vägen.. Sen va det dans för hela slanten.. Tjöta med massa folk, låna en super mario keps, men sen tog han tillbaka den, taskigt.. Repris från förra året att hålla i en sjal hela kvällen :P haha.. Glömde lägga in den i garderoben.. Och vakterna va knäppa, jag hade en flaska med jättelite kvar i o så tar dom den o släger under gallret, in på området XD haha, om jag hade haft mer hade jag lätt tagit den.. Endel har inget bakom pannbenet ;P Men det va skit kul där inne, bra musiik, härligt folk, goa vänner.. Dom hade även podier man kunde stå på och så ramla det ner saker från taket som det brukar göra i finaler, as tufft =) Avslutningen på kvällen va bara pricken över i:et, kändes toppen! I kön berätta lisa en sak som jag höll på att avlida av skratt på.. Sen träffa vi några trevliga byggare från 2:an, som kom från filsbäck som vi tjöta med ett bra tag.. Dom hade haft min mamma som dagisfröken, frågar alltid folk som bor i källby om dom haft min mamma ^^ så himla kul.. En hade gått på blåsippan o hade inte haft henne, men den andra killen hade gått på vitsippan o haft henne ^^

Sen gick vi hem till amira o sov ^^ Sen idag käka vi på läckögrillen sen gick jag o lisa på lektion,, Fick vg i fotografisk bild.. Duger eftersom många ligger på ig om dom inte gör s k komplettringsuppgigfter.. Hon bedömer knasigt vill jag lova.. Sen tömde jag o lisa skåpen, det va en grymt härlig känsla.. För imorrn eller på torsdag ska nycklarna lämans in, då känns det verkligen som att sommaren är nära.. imorrn är det ölbrännbollen med.. Måste man kika på :P ska försöka hinna träna o plugga imorn med.. Ska få gjort lite idag är det tänkt..

Ni får ha det gott!! Kommer säkert mer smaskig information om karnevalen senare ;P men nu orkar jag inte skriva mer *pust*, jag kan även meddela, enligt lisas stegräknare gick vi 2 mil igår.. det är inte illa :P

HA det gott och tack klassen för en underbar dag!


image360


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0