En fruktansvärt långt inlägg..

Så där, då var man hemma igen, tråkigt kan man säga.. Längtar redan tillbaka till den gångna veckan, men allt har sitt slut. Tänkte berätta lite va vi gjorde och så =) Jag kan meddela att nu när jag skummat igenom det här så har jag skrivet lite i nu- och dåtid med sånt är det ;P ingen är perfekt! Haha.. Får se hur många som orkar läsa igenom det här...


Måndag:

Vi hade tänkt att åka vid tolv tiden med istället blev det halv två för marres pappa hade jobbat.. Sen bar det iväg mot Gullbranna.. Marres bror Joel följde med också, det va snällt så slapp bengan köra själv hela vägen hem.. För det va en bra bite, tog ca 4 timmar att åka. Sen va vi äntligen framme, vi ställde husvagnen på samma ställe som förra året, fast vi va ensamma där dom första dagarna, lite tråkigt men vi hade det grymt trevligt ändå! Sen åkte dom hem och kvar var vi, jag, Lisa och Marielle, en vecka ensamma i en husvagn, det blir inte mycket bättre än så.. Vi låg o myste lite i husvagnen sen laga vi lite käk och kolla på film och tog det allmänt lugnt. Jag fick sova själv i den ena änden av husvagnen medan lisa o marre sov i andra.. Det finns en anledning till det (läs vidare så får du reda på anledningen)..


  


Tisdagen:

Då vakna jag vid 10 och kunde inte andas, anledningen till detta var att det va så fruktansvärt varmt, det va 40 grader i husvagnen, så jag gick upp och gick på toa och när jag va på väg tillbaka mötte jag marre o lisa som också vaknat i värmen.. Denna dagen åkte vi in till halmstad för att ägna dagen åt lite shopping eftersom det va lite molnigt.. Vi gick runt, marre o lisa köpte lite men jag höll i pengarna för en gångs skull.. halmstad var i övrigt en grymt fin stad och vi alla börja fundera på att plugga där =) Vi käka glass i solen och mådde som små prinsessor. Och jag kan säga att hallandstrafiken är grym i jämfört med västtrafik, enkel resa till halmstad (en tur på 40 min) kostade enbart 24 kr!!! Helt otroligt!! Sen på kvällen gick vi ner till stranden, sen käka vi lite kvällsmat o kolla på film och myste.. Börja få ont i halsen också =(..


  

Onsdag:

Denna dag vaknade jag av att jag inte kunde prata, var så fruktansvärt hes.. Men det gjorde inget för det var strålande sol :D Vi låg på stranden hela dagen, va så himla gött!! Det är så sommaren ska va!! Sen hämta vi ut våra festivalband, för vi är på Gullbranna festivalen ^^.. Såg några kända ansikten, en från skolan och några ifrån Götene. Sen gick vi ner till stranden igen =) På kvällen gjorde vi i ordning oss och så bar det iväg in mot halmstad igen =) (innan vi åkte in satt vi på lekplatsen och tog det lugnt, satt på en gunga och några barn lekte med oss =) alltid lika trevligt) För idag skulle vi käka ute, alla vi hatar att hitta ställe så det blev ett halvtaskigt ställe där man såg halv mycket folk, grymt kul att komma till en stad där många hälsar o pratar.. Det är då man ännu en gång inser att Lidköping suger, människorna i staden.. man fattar inte vad man gör där.. Vill bara därifrån. Men otroligt mysigt var det.. Så ett känt ansikte, mammas bästa kompis son, Erik.. Han pluggar där men jag visste inte att han var där över sommaren.. Men hälsa inte för jag va inte säker. Sen vid tio tog vi bussen hem till campingen =)


  


Torsdag:

Denna dag lät jag mer som en kille i målbrottet, jag kunde iaf få fram några ord :P Framgång!! När man vaknat av att man inte kan andas har vi lagt oss ute med våra kuddar i skuggan o försökt sova lite.. Sen tillbringades även denna dag på stranden, mycket härligt.. Har bränt mig lite men va gör det? Absolut ingenting (vänta bara till jag börjar fjälla, då kommer det klagas).. Och jag kan med glädje meddela att min underbara kalasbraiga kompis Julia tagit körkort idag!!! Grattis baby! Även hennes kusin hade gjort det idag! Så nu lär dom fira för fulla muggar! Sen när jag o marre (som för en gångs skull hjälpte Lisa i köket, det va hon som va duktig husmor hela veckan, det va guld värt Lisa!!) skulle laga ugnstekt falukorv gick vi till köket, där jag lyckades tabba mig en aning, marre hade vart o hämtat lite saker i husvagnen så står det en förpackning med majsmjöl och jag säger förvånat: Marre är det du som tagit med majsmjöl??!! Va ska vi med det till., Då hör jag en skånsk röst bakom mig, det är mitt. Jag bara jaha, oj va fiffigt, det låter ju bra.. haha, sen börja vi tjöta med henne, riktigt trevlig dam det där =) tummen upp för henne,.. Sen käka vi gott!! Sen skulle vi duscha och varmvattnet var SLUT!! Det var fasansfullt, usch!! Så himla kallt, det ska ju va skönt o duscha.. Sen kolla vi lite konserter.. Sen gick jag o marre ner till vattnet på kvällen och det var magiskt, så himla fint, synd att man inte kan fånga det på bild =( har det kvar i mitt minne iaf =)


  


Fredag:

Dagen började på stranden, tills jag o marre insåg att vi inte klarade att ligga o pressa hela dagen, så vi gick tillbaka till campingen och fika, jag tog en glass och marre såklart en Cola o en bulle =) Sen spela vi minigolf :D En del banor kan verkligen driva en till vansinne.. va nära att slänga klubban i huvudet på nån! Sen satte vi oss på en bänk under ett träd och kollade när barnen spela fotboll och när små barn testa zumo brottningen med såna där coola dräkter, jag ville så gärna göra det, men ingen ville göra det med mig :'(.. På kvällen när vi kolla på en konsert så såg marre två utav killarna vi träffa förra året som kom ifrån Öckerö.. Sen när den va slut träffa vi på dom utanför, så vi gick till ikonscenen och kollade på en hård natt med dom och den va lite för hård för våran smak.. Satt bredvid sångaren i mamutt så han lyssna när vi satt o prata :P.. Sen när den va slut följde vi med samuel, johannes och jocke ner till stranden för dom skulle ta ett nattdopp och då var klockan halv fyra på morgonen. Efter det gick vi till vår husvagn och käka mackor och sen vid fem la vi oss =) Dom såv i vår husvagn så jag fick sova med marre o lisa, mot deras vilja ;P haha.. Jag hade tydligen snott lisas täcke och då hade hon försökt dra tillbaka det så hon också skulle få lite, då hade jag tydligen i sömnen sagt, MEN SLÄPP!! Haha.. Och marre hade sagt något och då hade jag tydligen sagt SLUTA ganska surt.. Jag är inte så snäll när jag sover :P uppenbarligen.


  


Lördag:

Denna morgon hade pojkarna vart och köpt frukost som tack för dom fick sova hos oss =) Sen skulle dom iväg på fotbollsturnering som dom till slut vann.. Fast vi låg och pressa på stranden denna dag också, det var verkligen perfekt.. Lagom varmt och det fläktade gött. Sen gick vi och duschade och vattnet var ännu kallare idag, hela handen domna bort! På väg ifrån duscharna är det tre killar som spelar fotboll, varav en är Christoffer Hiding (som sedan hade konsert) Och när vi gick förbi så "råka" marre klacka bollen och han sa snygg klack, jag kan sätta fem spänn på att marre kommer leva länge på det och det kan jag förstå ^^ .. Sen va vi o kolla på den konserten.. Ganska dålig om jag får säga det själv.. Den va slut ganska sent så vi hann inte äta någon pizza och lisa blev förkrossad så jag och marre fick gå på Jars of Clay själva, en grymt bra konsert!! Bäst på hela veckan.. Stämning kallar jag det! Fick även stå en meter ifrån en grymt snygg kille som var slående lik en kille som tog studenten i år! Sen gick vi tillbaka till husvagnen där Lisa och Johannes ligger och sover framför datorn.. Och i vår säng del ligger samuel och sover.. Haha det va så kul att se =)


  


Söndag:

Sista dagen på våran underbara resa! Tråkigt men sant.. Vi satt o käka frukost med pojkarna då bettan och bengan kom för att hämta oss.. Så vi börja plocka iordning våra grejjer, sen krama vi hejdå till killarna och sen bar det iväg hem.. Vi stanna till i varberg och käkade och då är det nån som rycker mig i håret, då är det samuel o johannes och hans lillebror och hans kompisar som också ska stanna o käka, haha!! Sen stanna vi i alingsås och köpte en glass och där träffa marre på sina gamla barndomskompisar =) Kul att få träffa dom..

Sen läste jag färdigt min nya favoritbok Ps. I love you.. Så fruktansvärt gripande, satt och storgrät nästan hela vägen hem.. Tårarna hade inget slut :P

Men jag kan iaf säga att detta var en toppen semester! Och den toppade nog förra årets..


  


Vi har gått varandra på nerverna en del, men sedan har vi bara skratta åt det och så har vi fått kompromissa, men överlag så har det nog gått bra ^^



Roliga händelser som är fruktansvärt interna så ingen annan kommer fatta:


Vi går över en bro då jag säger:

- Va är det här då?

Killen vi möter:

- Vaaaaa?!

- Neej, inte du!!



En liten kille men utländskt utseende säger Heej jätteglatt och jag svarar med att säga Hola! Dom som känner mig vet att jag brukar säga så (hoppas att han inte tog illa upp)..


Håll käftna!


Allt prat från högstadiet.. sjukt mycket kul som hänt!



Kommer inte på så mkt mer nu, men jag återkommer isf ;P



MEN VECKAN HAR VART KALASBRA!!





Kommentarer
Postat av: marre

öö, du glömde avtömmnings incidenten ju ;P

2008-07-07 @ 23:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0