Jag tror att jag är kär!

Nu är jag hemkommen ifrån Uppsala och jag kan säga en sak, jag tror att jag blivit förälskad... Mysigare stad får man leta efter, alla dessa gamla byggnader, domkrykan, åsgränd (andra gator som påminner om pelle svanslös) och alla dessa studenter, dom fanns precis överallt.. Det var som jag hamnat i himlen för en stund! Vill verkligen plugga där i framtiden (lika med om några år)..

Vi kom dit vid halv fyra. lasta in alla grejjer, pers kompis alex fick äran att hjälpa till.. Brorsan ska nu bo i studentrum, där han har ett eget rum med toalett och dusch och så har alla tolv personer i samma korridor gemensamt kök.. Det verkar hur mysigt som helst.. Sen åkte vi till ikea och det va nog rekord, vi var där i 40 minuter, efter fem min hade vi redan funnit en soffa till brorsan.. Sen massa småskit. Vi skynda oss lute eftersom vi trodde att dom stängde vid sex men så när vi går ut så står det att dom har långlördag vilket innebar att dom hade öppet till åtta.. Dålig marknadsföring att se det när man är påväg utifrån affärern.. Sen tillbaka till flogsta, det lilla student samhället i uppsala ^^ Så satte vi ihop soffan, sen gick jag o mamma o pappa ner till stan och brorsan drog till sina kompisar.. Vi åt på en grekisk restaurang, nere i ett jättegammalt hus i en källare.. Jättemysigt =) God mat var det också.. Sen vid tio, halv elva började vi trava hemåt och det hjälpte ju inte att möta hundratals studenter som skulle ut och festa :P usch..


Här bor både brorsan och kusinen Evelina =)




Sen vid åtta så knäppte mamma mig på näsan o så gick vi upp, pappa o brorsan åkte till willys o handla o mamma sydde gardiner så jag sms:a kussen och fråga om jag kunde komma över ^^ Och det gick bra, kul att ha så många släktingar i en o samma stad som bor på samma ställe t.o.m :P Det va trevligt, den stackarn hade brutit tummen på höger hand :P Sen vid tre tiden så åkte vi hemåt igen... Jag fick köra från arboga, slappt o åka på motorväg men kul med filbyte och använda blinkers o så ;P haha.... Ska lägga mig tidigt idag.. Men jag kan säga att jag vekligen haft en toppenhelg i uppsala =) Och jag kan lova en sak, det kommer intedröja länge förrän jag kommer upp och hälsar på, tog bara 4 timmar med bil trots allt =)

ALLA och då menar jag verkligen alla cyklar i den här stan ^^ trevligt




Kommentarer
Postat av: Kristin

Haha skämtar du eller? Det ser precis ut som där min bror bor! Vad ska din bror läsa i Uppsala?:)

2008-09-01 @ 20:15:38
URL: http://annakristinjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0