Salamia i magen ^^

Jag skulle laga lite mat till mig, för jag orkade inte vänta på att syrran skulle komma hem, så jag skulle tina kycklingen (för den var frusen och jag fick den inte på foten ^^ haha för det gör ju tydligen ont)

  Konversation med min ömma moder
- Kan jag tina kyckligen? frågade jag
- Neeej, du måste ju steka den!
- Ja, det fattar jag också, men man kan väl inte steka fryst kyckling?
- Ne, det är klart... tina den då
- Mm för annars får man ju salamia om man äter den rå..
- Vaa?
- Ja, salamia..
- Det där man får i magen?
- Ahh.
Mamma börjar gapskratta, jag lika så... och sen när hon kan börja andas igen säger hon:
- Du menar inte salmonella då?
Jag som gapskrattar för tillfället:
- JAA, just det!

HAha va tokigt det kan bli.. Men mat fick jag i allafall... Bulgur med kyckling, sallad och tomater och lite cream fre .. Mkt gott!! HAha vi har rätt kul med våra kycklingar i min familj ^^ Härligt att man kan få sig ett gott skratt...
Samma sak när jag o mamma satt o vänta på att dom skulle byta däck, så var tv:n på och dom visade americas funniest homevideos.. Och jag är sån som verkligen börjar skratta när jag ser sånt, spelar ingen roll vart jag är, så jag brister ut i skratt och mamma frågar vad det är och även hon kollar på skärmen och börjar skratta hejdlöst hon med =) haha det är min ömma moder och jag i ett nötskal ^^


Mamma sa att jag skulle klara mig bra ute i världen,
undra om det berodde på att jag kunde laga mat till mig själv ^^



Kommentarer
Postat av: Jasmine

Jodå, min dag har varit bra :) Solen har varit framme hela dan vilket har gjort mig extra glad :)
Jag går andra året på textil och design :) Just nu håller vi på att göra klänningar :)

2008-04-09 @ 19:27:36
URL: http://assmine.blogg.se/
Postat av: Emelisen

hahahahahahhahaha!
jag berättade för mamma om salamia nu.
haha, hon brast ut i skratt och jag också :P
haha! Om jag hade hört det där hade det blivit tjuvlyssnat.se på den ;P
Jag tänkte när jag läste det ; heter det verkligen salamia? haha

2008-04-09 @ 19:35:25
URL: http://rainbowtears.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0