Det här va längesen...

SHIT POMPE... va längesen det var jag skrev här nu, har vart mkt nu på sista tiden, har inte hunnit skriva på en hel vecka :O Så nu ska jag ge en liten resumé på vad som hänt den senaste veckan =) Nu sätts mitt minne på spel :P

Fredag
Var en helt vanlig skoldag.. fast vi käkade i f-huset istället.. Kul att se lite annat folk =) Sen skulle marre fotograferas till hennes systers framsida till hennes bok som ska ges ut i september =) hennes bror joel hade kommit hem från karlstad för att ta bilder.. så snällt.. Det skulle va skolmiljö bla.. Och jag o lisa fick äran att va med som suddiga gestalter i bakgrunden, slå det ni ;) Sen hade vi gympa och det var GALET!!!  det var längesen jag var så flummig, hade inte kontroll på någonting :O Låg dubbelvikt på golvet o skrattade.. lektionen va uppdelad, hälften hade pingis och dom andra Hjärt & Lungräddning på MiniAnne =) Vi körde rundpingis och jag var grymt dålig faktiskt ;P haha.. Men en grymt kul lektion vart det =) Sen gick jag, marre o lisa och hyrde film, roadkill blev det.. Vi åkte hem till marre, låg i hennes säng o snnacka skit, sen lagade vi taccotårta, mkt gott!! Sen tog vi en promenad i det fina vädret! La oss i nätet på en lekplats.. Sen när kvällen börja närma sig så kollade vi på filmen som va riktigt bra! tack för en mysig fredag..

Lördag
Idag fick jag gå upp tidigt, skulle jobba, va riktigt segt den här gången.. ville bara hem.. fast jag tjänade 400 kronor och det är inte fel.. Sen var det snabbt som tusingen hem och in i duschen o göra i ordning sig och käka o sen iväg till skara för att gå på födelesdagskalas för Julia =) och hennes kompis Sara.. Det var mkt skojj.. Vi hämtade upp marre vid katedral o sen letade vi oss fram till saras hus i skaraberg.. Det var riktigt mkt folk där, kanske 30 st.. Till en början kände jag och marre oss helt borta, men allt eftersom så började vi prata med massa folk och det vart riktigt trevligt! Vi hade fyrkamp och vårt lag vann =) Skitkul va det.. Hoppas att jag kan få tag på lite bidler från det.. Det var även sommartema på kalaset så man fick lite sommarfeeling och det är inte fel :P  Sen vid 22 så kom bengan o hämtade oss.. Så hörde jag vart lisa va och hon hade precis vart på tivoli :'( jag missa det i år, buhuuuu  Aja jag överlever väl.. Sen hade hon, robin och richard gått till madonna så jag gick dit och sen vid halv elva begav vi oss till bowlinghallen och träffade några kompisar till dom.. det var riktigt kul där med =) Och killen med stort K var där, jag skämtar inte men han va verkligen hur söt som helst.. och jag fick prata med honom :O helt otroligt!! Jag svävade på rosa moln den kvällen.. Även fast vi inte pratade så mkt.. Sen när vi skulle ut vid tolv så är vi där utanför.. Och då kommer jonatan och hans kompis.. va jätte längesen jag såg honom, det var trevligt men vid liiite fel tillfälle.. men aja.. Sånt äre.. Det var en mkt lyckad dag iaf =)

Söndag
Idag var jag marre och jonathan i göteborg och bara strosa omkring.. Käka lite glass och gick mest omkring.. Vi käka glass och satt o kolla på folk nere vid vattnet vid brunnsparken.. Sen gick vi ner till Lilla bommen och la oss i solen där dom lagt ut en konstgräsplan där man kunde ligga o göttta ^^ Jontahan passade på att ta massa kort med hans hyffsat nyinköpta kamera.. va en mkt härlig dag i göteborg.. Men på vägen hem krånglade det lite, för jonathan hade inget kort med sig så han fick betala 130 kr mellan göteborg och herrljunga,, men sen va vi smarta så hann slapp betala :P

Så kan jag även tillägga att denna helgen har min kära syster gjort gesällen och är nu en ÄKTA FRISÖR!!  Stort grattis till min syster som är en riktig kämpe, du är så duktig men en sak som du verkligen är grymt kass på är att säga att du är bra! LÄR DIG DET NU, annars kommer du att få problem.. Men jag är så grymt glad för hennes skull för jag vet hur tufft hon har haft det.. Detta var såklart tvunget att firas, så vi begav oss in till lidköping denna fina kväll och käkade på Italia.. det blev black&white, så fruktansvärt gott ^^

Måndag
idag fick vi tillbaka provet vi gjort i information & layout... Fick två poäng ifrån mvg.. om jag bara hade fatta en uppgift så hade jag fått mvg, dumma mig :P haha.. men är nöjd ändå! Sen gick jag ner till stan, satte mig på biblioteket och pluggade engelska o sen satte jag mig på torget med marre o lisa.. Sen var jag på informationen om teorin på focus.. Va nästan bara sånna som skulle ta EU-moped körkort.. Tråkigt :( jag kommer missa dom två första teorilektionerna.. men dom går att ta igen senare.. Sen satte jag mig i solen på trappan mitt emot bion och väntade på martin för vi skulle se på bio i det fina vädret.. Det var vi och två till, HAHAHA, har aldrig vart med om så lite folk! Vi såg 10.000 BC den va grymt bra faktiskt, hade jag inte trott om jag läst om den innan.. Tur att jag inte gjort det för jag hade ingen aning om var det va för film när jag kom dit :P Men det var roligt..

Tisdag
En skoldag som var mellan 8-16, inte ofta man har sånna långa dagar.. första lektionen va mysig! Det va aktie o fondsparande, vi gjorde inte så mycket, satt mest o prata o lyssnade på bosse, sen kom tant elvy och hämtade oss och så gick vi bort till ett annat klassrum där HP hade dukat fram massor av smått o gott.. Alla bara hävde, hahah! Kul att se :P Sen hade vi andra lektioner och på engelskan satt vi ute och då kommer det en tjej och ger oss lite muffins som blivit över =) och sen kommer färgklicken en kille som också vart med och annordnat det.. Han skulle bjuda på bröd och så skulle jag ta ett och då drar han undan... den jäveln ;P taskigt av honom, men vi skrattade gott sen.. Sen hade vi fotografisk bild.. en hyffsat rolig lektion.. Vi satt ute i solen när vi hade rast, då träffade vi emelie.. Så bestämde vi att vi skulle åka till gyllene måsen o käa efter skolan och det gjorde vi också :) Sen skjutsade hon hem mig och sen var det bara att byta om och åka in med syrran til stan för att träna KiBox, va riktigt taggad, tekniken kändes bra också =) Sen åkte vi till salongen för att kika på när jag kunde fixa håret o sen åkte vi hem..

Onsdag
Idag va det en lugn dag.. Företagsekonomin va mysig.. Jobbade på riktigt bra, kändes som man började förstå endel nu.. Ahh jag gillar verkligen våran klass!! Sen käkade jag marre lite och sen pyste vi ner till stan och vi pratade om en hel del, det vanliga ämnet som brukar ploppa fram när vi pratar, killar, man har alltid något nytt att tillägga.. Sen tog vi en sväng på stan och sen gick jag till anna för att fixa håret.. Blev verkligen nöjd den här gången, men ville egentligen inte klippa mig, men det behövdes vill jag lova.. Satt det ganska länge :P Sen tog jag iaf bussen hem och sen va jag hemma en stund och sen åkte jag in till stan igen.. ( undra hur många gånger jag åker fram och tillbaka till stan egentligen :P) Så mötte jag marre och så va vi på ett skivstångspass, en som går i vår spanska va där med, amanda så henne tjöta vi lite med... skönt att alla inte är dryga lkp bor.. Det va riktigt jobbigt, men det är så himla gött efter.. Grymt bra musik är det också..

Så idag är det torsdag, ville bara få komma hem idag.. Ville sola.. det gorde jag också, riktigt gött, så mkt brunare blev jag nog inte (isf röd :P) Skolan gick ganska fort idag, slutade 12.15 sen käkade jag o amira med ida o stina, vi tjötade om det mesta.. Sen gick vi ner till stan förutom stina som gick hem till råda.. sen tog jag bussen hem och där åkte emelie med också =) mkt trevligt.. Och en familj från USA har ringt henne nu! Så himla roligt, blev så glad när jag hörde det.. Hon hade fått bilder på dom nu också :) så sött..

Funderade på att träna ikväll, men jag är för trött för det.. stället ska jag börja packa inför cypern, fatar inte att jag ska åka snart.. bara tre dagar kvar snart!! SHIIIT!! Måste kolla vad som behöver tvättas.. får nog skriva en packningslista, men det är ingen idé för jag slänger ner det mesta ändå :P haha.. Kommer väl ta med mig för mkt, eller massa onödiga saker :P haha..

Usch, det här inlägget blev äckligt långt, hoppas nån orkat läsa allt ;P haha..


Kommentarer
Postat av: Lisa

Klart jag orkar läsa ;) Var högst efterlängtat det här inlägget =)
Nästan lika långt som mina brukar va ;)

2008-04-24 @ 18:25:53
URL: http://lesalisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0