Sammanfattning av Stockholmsresan

Så var det dags för den efterlängtade resan till vår huvudstad, Stockholm... Har längtat efter det så himla länge, har mest vart jag o marre som sett i fram emot det och amira då, men lisa har mest vart negativ, men det blev det ändring på :P...

TISDAG:
Jag började morgonen med att packa klart väskan och sen gjorde jag iordning mig som vanligt. Mamma skulle till köttex och hämta mat (som inte var färdig) så då förljde jag med dit och sen skjutsade hon mig till skolan.... och på  morgonen fick jag sms av marre där hon skrev att hon skulle stanna hemma, jag trodde inte mina ögon när jag läste det men det var sant :(... Ville nästan skita i hela resan pga det, men det var bara att göra det bästa av situationen. Det snöade på vägen upp till stockholm, jag satt själv första halvan och sen satt lisa bredvid mig.. Vi kollade på en film och sen kollade vi serien med filip och fredrik som heter "ursäkta röran, vi bygger om" och shit pompe va jag skrattade på vissa saker, måste få låna dom av rasmus :P Resan upp gick fruktansvärt fort, kändes inte som fyra-fem timmar... Sen när vi kom fram åkte vi med bussen inne i centrum och efter det blev vi avsläppta utanför Grand Hotel så fick vi käka på egen hand... Vi letade o letade men till slut hamnade vi på max, där såg vi några klassisar som tänkte samma ;P och där inne satt Christoffer från idol, det var lite skojjsigt :) fast jag kollade på fel person först :P Sen gick till skeppsholmen och då gick vi förbi ett ställe och vi hade tänkt och köpa glass men det fanns inget gött så vi gick vidare för att kolla efter vandrahemmet. HAHAH så visade det sig att det var det stället vi var inne på :P vi är så duktiga :P sen fick vi tid o göra iordning rummen o bädda o så... Det första amira säger när hon kommer in är i princip OH FY FAAN, OH FY FAAN VAD DET LUKTAR och upprepa det ett antal gånger så har vi amiras reaktion, rikigt kul :) men det började lukta oss senare :) Sen gick vi till moderna museet och vandrade omkring där en stund och sen blev det fri tid.. Vi gick på stan en stund och sen käkade vi lite, vi hitta en äkta guldgruva, stället hette Kungshallen och där nere fanns mat från en massa kulturer. Men det blev en pizza, som vanligt ;P har man beslutsångest så har man ;P   Men det smakade bra det med.. Sen gick vi omkring och bara hade hur kul som helst... Det var underbart :) sen gick vi tillbaka till Chapman och där satt vi o myste och hade tjejsnack i lisas säng, det var hur kul som helst :D vi kom fram till ett och annat.... Super kul, skrattade som bara den :) :) det blev inte så mkt mer den kvällen. Och jag somnade först som VANLIGT.. det är alltid så..

image17

ONSDAG:
Jag och amira hade bestämt att vi skulle ut o gå innan frukosten, så jag hade ställt klockan på 06.50 så jag tog på mig kläder men amira sov vidare, det var hur skönt som helst... Stockholm är underbart :D det var så fint, gick förbi slottet o gamla stan och på söder, det var hur fint som helst.. Kom tillbaka vid åtta och då hade amira o lisa duschat.. Sen gick vi ner o käka frukost, den var jättegod :)... Sen gick vi till riksdagen och då sog vi Tomas Bodström.. Sen visade dom runs oss där inne och sen var det fri tid igen, då gick vi till kungshallen och käka, den här gången blev det klyftpotatis och kycklingvingar, det var mumma :) Sen gick vi på stan, lisa köpte en stickad fin tröja och jag köpte ett skärp och amira köpte ett par kalsonger och dom var inte till henne utan till gurra :) Sen åkte vi med bussen till SVT-huset... Det var ganska tråkigt, såg björne i rullstol *snyft* sen var vi inne i babben&Co studion och det var väl det ända som var kul... Sen blev vi avsläppta på sergels torg och då ringde jag viktor för på måndagen hade vi kollat i webbkameror som dom satt upp runt om i stockholm och en kamera satt på sergels torg och jag skulle kolla om han såg oss och han såg när vi klev av bussen så han printscreena några bilder, vi ringde marre också så hon såg oss också, det var riktigt häftigt, måste sett ganska roligt ut när det står tre tjejer som hoppar o vinkar mot ett hus på sergels torg ;P Är är en bild på det;

image16

Efter det gick vi runt lite, sen gick vi tillbaka till Chapman o myste, jag tog en kvälldusch och jag fick sitta och spela kort med mig själv (som vanligt, men det är ju kul att jag vill spela med mig själv iaf) och  jag somnade först som vanligt :P Det var sista och första heldagen i sthlm och den var underbar...

TORSDAG:
Sista dagen i stockholm, så sorgligt så :( hatar när sånna här roliga saker tar slut.. Dagen började med frukost och städning av rummet, sen var det promenad till slottet och när vi var på väg dit ser jag Carola i en bil :D Shit pompe :D :D Jag bara skrek o hoppade upp och ner :P Sen vandrade vi vidare i gamla stan och på söder.. sen fick vi fri tid och då käkade vi lite och sen skulle vi ta tunnelbanan till sergels torg och jag som vart japan under hela reasn forstatte ta kort på allt och alla, men det var icke bra... Jag tog kort där man gav biljetterna och dom bara började skrika på mig, tog du kort??!! Gjorde du det? jag bara, ahh och hon i luckan bara skrek ta kameran, ta kameran, så kommer tullvakten o nästan tar kameran ifrån mig och jag ser helt förskräckt ut och säger neee inte kameran.. men jag "behövde" bara radera bilden sen, men det var riktigt otäckt.. men det var mys o åka tunnelbana :) sen gick vi en sista gång på stan, vi gick till hästens för att köpa en nattmössa till yngve :) eftersom vi skämtat om att han sover i en :P Han fick den på vägen hem o han blev nog glad :P jag fick mig ett gott skratt iaf :) Bussresan hem var riktigt seg men vid sju var jag hemma i källby igen, saknar redan sthlm, men som vi alla vet håller inget för alltid.. Nu är denna underbara vecka slut och det är bara att ta tag i allt i det verkliga livet igen :(

jag och mina godingar
image18

TACK FÖR EN UNDERBAR RESA, men vi saknade dig Marre :)

Kommentarer
Postat av: julia

haha, kan riktigt tänka mig din reaktion när du såg carola! du är för skön :) åh, shit ni såg christoffer, jag är lite avundsjuk, är nästan lite kär i honom. (o nu skriker du när du läser detta?)

2007-11-19 @ 19:58:29
Postat av: DianaKines

shit vad coolt xD
angående den dära webbkameran på sergelstorg ;)
fränt !

2007-11-25 @ 22:50:33
URL: http://Dianakines.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0