The day after yesterday

Så var det juldagen och jag har blivit förkyld, vaknade o va helt torr i munnen och då vet jag! Förkyldningen är kommen.. Men men det är jul och då ska man försöka att se positivt vilket kan vara svårt iblan, satt o diskuterade en mssa saker med mina syskon igår kväll. Men vi ska ta julafton från början:

Dagen började med att klockan ringde kl 07.10 för då var det julkalender dags.. Sista avsnittet.. Jag satt o stortjöt hela avsnittet, har inte gråtit så mkt på läänge... Så himla sorgligt sista avsnitt har jag aldrig vart med om... Fyfy, jag o syrran grät o mamma kom in o undra vad som hänt o kom med papper.. usch.. Sen hade tomten kommit i lämnat en ostbågepåse och en veckorevyn till mig :P så jag låg o bläddrade i min tidning tills klockan var 08.30 då hade jag bokat toaletten, eller anna hade bokat den kl 9 så jag fick ta tiden innan.. Sen tog vi dom tradionella korten framför granen :) och sen åkte jag o syrran till pappa o bror i hangelösa för att fira jul med släkten..
Vi hjälpte till med maten och så.. Alla skulle komma kl 12 men tror ni inte att farmor o farfar redan var där kl 11.30, dom är så söta och farfar åt frigolit för han trodde det var godis ;P haha.. Sen käka vi julbord och vi satt o tjöta, gillar verkligen min släkt, den är så lättsam på något sätt. Håller tummarna för min kusin viktor att det kommer gå bra för honom när han ska skriva för aftonbladet under en månad =) och att det går bra på dom andra sakerna.. Sen var det lite efterrätt, mkt gott. Och sen var det Kalle Anka, det är som vanligt, inge kollar på det igentligen.. alla sitter o kollar i tidningar o pratar, man sitter där för att man ska sitta där, men det bästa är ju, tomteverkstán, husvagnssemstern, askungen och ferdinand :) men det roligaste va när dom 101 dalmatinerna kom o anna sa va konstigt det ser ut med teckant och jag hade hela tiden suttit o tyckt att nått såg konstigt ut och jag bara JAA JUST DET, jag tyckte det var något jag inte kände igen... Haha det skrata vi gott åt ett tag..

Sen var det klappöppning för farmor o farfar och tårta. Min faster hade gjort en skiitgod tårta, det var som en stor chokladbeskvi.... Och jag älskar verkligen det :P Sen började dom flesta byta ställen och det gjorde vi med är kl var 17.45, då bar det iväg till mormor i lidköping. Där var det inte riktigt sig likt, det var bara en kusin där med sin kille, dom andra två kusinerna firade med deras killars familjer, men det var riktigt kul att jennie och stefan va med =) Vi kollade på Karl Bertils jul, och det är verkligen skitbra ;P haha älskar deras härliga väformulerade meningar.. Sen var det dags för den årliga paketöppningen... Mysigt, men det var inte som andra år där det var det viktigaste, känns som jag börjar bli vuxen :P lite iaf. Men jag fick boxningssäck och handskar och det hade jag inte förväntat mig så jag blev jätteöverraskad :D, sen fick jag, jeans, överkast, halsduk, 10-kort på badhuset, sport-bh, trosor, kokbok, mvg-bok, prydnadssaker bla.. Så jag blev nöjd, det var fina klappar! Sen var det grötätning och tjöt.. Ville bara åka hem dom två sista timmarna, var så trött... Vi kom därifrån kl 23.45 iaf så sen sov jag såå gott :)

LITE BILDER FRÅN MIN JULAFTON


            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0