BJÄLLERKLANG

Hejhopp!


Jag känner att det var länge sen jag skrev här i min blogg och det är inte alltid man har tid till allting men jag har tänkt gå igenom lite vad som hänt den här sista skolveckan :)


Måndag:

Det var dagen innan matteprovet och jag var verkligen tvungen att göra bra ifrån mig på det.. Fick ju precis MVG på förra provet så jag vill gärna få det igen men det kändes inte speciellt bra dagen innan, men jag pluggade på eftermiddagen när jag kom hem, sen på kvällen var jag o tränade med mina underbara vänner, Marre o Lisa :)... Sen solade jag o Lisa efter, det var riktigt gött. Sen åkte vi hem, så var det tänkt att jag skulle plugga matte hela men det blev inte riktigt som planerat. Anna ville slå in julklappar så vi gjorde det tillsammans, tänkte va med i en halvtimme men det råkade bli lite längre, men hann plugga lite matte iaf, var hur nervös som helst.. Måste gå bra.


Tisdag:

Idag var det sista aktie&fondsparande lektionen innan lovet och vi skulle kolla hur det gick i aktietävlingen, förra omgången ledde vår blondinliga men det var ett gäng med killar som låg före oss nu med ungefär 200 kr :/ inte bra :P menmen, sen slutade vi och då började nervositeten smyga sig fram, usch jag blir verkligen alltid hur nervös som helst när det är prov på gång.. Vi satt ett gäng i klassen o plugga i rasthallen... kände att jag blev ännu mer nervös :( men sen när vi väl hade matte så kändes det som om det gick halvbra iaf, men det är som vanligt efter prov att alla diskuterar svar mm och då känns det alltid som det gått åt helvete. Sen åkte vi ner till F-huset och skulle ha Fotografisk bild A men då sitter den där underbara lappen på dörren, INSTÄLLT mm kan det bli bättre, ne faktiskt inte.. Så jag o Lisa drog en runda på stan och under den tiden hann jag såklart skämma ut mig men det hör ju inte till ovanligheten.


På kvällen gjorde Anna o mamma julgodis, men jag kollade på filmen girl interrupted istället, den är riktigt bra faktiskt, Angelina Jolie spelar grymt bra i den filmen.


Onsdag:

Idag pallar jag inte skriva ngt om skolan.. Efter skolan skulle jag o mamma kolla på ring till mig, men jag hittade ingen jag tyckte om så det gick ju inte så bra :/ Sen var jag på stan med Marre, fast vi tog bussen till hemkompaniet o Marre köpte present till sina föräldrar :). Sen tog vi bussen tillbaka till stan och jag skulle hinna till onoff och till bowlinghallen på 50 min och sen med bussen, det slutade med att jag sprang för att hinna med bussen, fick stanna den på övergångsstället  :P men hann gjorde jag iaf.. Sen på kvällen kolla jag på bonde söker fru, gillar det programmet faktiskt. Fick reda på maten idag med, fick 27,5 och 28 var MVG så då blev jag skitglad, är så kul att jag kan lyckas med någonting i min tillvaro. Men det kommer bli som vanligt, att det skiter sig sen, eller att det fortsätter att gå bra och sen gör man nationella proven o får G eller VG och sänker det där fucking betyget, HATAR DET!!!


Torsdag:

SISTA DAGEN!! Jag säger bara äntligen.. så jävla skönt.. Alla ekonomerna dansade bugg i gympasalen idag, var helt ok faktiskt, trodde det skulle vara tråkigare.. Sen var det den traditionella julshowen i aulan.. Var nära att börja gråta när dom sjöng last christmas o när han slog på det den där grejen i mellanspelet, usch vilken mysig stämning det var.. Helt underbart. Och så avslutade dom med en av mina favoritlåtar, När julen kommer till stan, jag säger bara BJÄLLERKLANG!!!! Sen var det jullov.. gillar egentligen tiden innan julen bättre.. men det var skönt att lovet äntligen var här nu.


Sen åkte Lisa med mig hem, innan vi skulle till spexet. Så skulle jag packa vad jag skulle ha med mig till kvällen och självklart finner jag inte den klänningen jag tänkt att ha på mig, snacka om att få panik, vände upp och ner på rummet som redan var upp och ner, försökte ringa syrran men hon svarade inte eftersom hon var på jobbet, men så kollar jag i en påse i fåtöljen i mammas sovrum och tror ni inte att den ligger där, jo den gör ju det och vems påse är det? Självklart så är det min systers :P Så hade jag lovat att gå till Rydéns och prova jeans idag, men det hade jag ju inte gjort, så jag, Lisa o mamma åker in till stan lite tidigare och jag finner mig två par, ett på rea och ett inte.. Sen gick jag och Lisa till De La Gardie där mötte vi Amira o Gurra, så var vi på spexet, det var så fruktansvärt kul, satt o avled av skratt ett par gånger, komikern var rätt kul =) och så var det några som gjort ett skitkulspex, dom va ett luciatåg som stod o sjöng på olika ställen, tex utanför Bert Karlssons hus :P och mitt på övergångsstället.. HAHAHA hel skönt! Efter spexet gick jag och lisa till anna, för där var förfesten innan parketten, det var skitkul  =) vi sjöng singstar bla.. Sen gick vi till parketten och där var det verkligen jättekul :D roligaste parketten jag vart på, kan bero på att musiken var så bra.. det är ju inte så vanligt.. Var med, Lisa, Robin, Emilia, Carro största delen av kvällen för Anna o Frida försvann sen :P Men det var riktigt lyckat..


Fredag:

Anna väckte mig imorse med att hon skulle kolla på julkalendern och jag försökte somna om men lyckades inte eftersom Anna börja fråga saker.. Men sen somnade jag om, men sen ringer lisa o väcker mig kl 11 så det var bara att gå upp, dom skulle hämta mig 13.45, så jag satte mig vid msn, sen duschade jag o börja packa, sen bar det av till stan för lite mathandling inför vår julmiddag som nästan inte blev av, men efter många om och men blev det av och det blev riktigt mysigt =).. Tvyärr var inte vår älskade Emelie med :( för hon hade åkte på en redig förkyldning o hög feber.. men det tar vi igen på lovet =).. Vi blev nio stycken, ganska lagom, både nya o gamla vänner =) Hade riktigt kul, uppdragen var roliga, tack Gurra o Anton som utförde dom på bästa sätt ;P haha.. Sen sov jag över hos Marre, vi gick upp halv sju för kl 7 skulle vi följa Anders och Mattias till station för dom skulle hem till Alingsås igen, det var riktigt kul att dom kunde komma =) skönt att få en promenad på morgonen, även fast det var väldigt tidigt, sen gick jag o Marre o la oss igen..


Och nu är det lördag och jag sitter här och ser att det här inlägget blev äckligt långt, menmen så är det när man inte sköter sig.. Idag är jag så trött så jag ska ha myspys hemma med tv o glögg =) Tack för en underbar vecka J särskillt dom här två sista dagarna :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0